6 Mart 2013 Çarşamba


Bildiğiniz gibi Pardus Anka ekibi kullanıcılara açık ilk Alfa sürümünü geçtiğimiz günlerde duyurdu. Henüz Alfa bir sürüm olması nedeniyle bilinen ve gözden kaçan hatalar olması olağandır. Bu süreç içerisinde Anka ekibi olarak gönüllü kullanıcılarımızın desteklerini bekliyoruz.
Siz Alfa sürümü kullanırken karşınıza çıkan, rastladığınız hataları Pardus Anka Hata Takip Sistemi aracılığı ile geliştiricilere bildirebilir ve hatanın çözüm sürecini izleyebilirsiniz. Hata Takip Sistemi, dağıtım geliştirme sürecinin en önemli parçalarından birisidir.
Hata takip sistemine bugs.pardus-anka.org adresinden ulaşabilirsiniz.

Hata Takip Sistemi Nedir?

Kısaca bahsetmek gerekirse, Pardus Anka ve Pardus Anka ekibi tarafından geliştirilen uygulamaların kullanımı sırasında ortaya çıkan hataların kullanıcılar tarafından geliştiricilere bildirilmesini sağlayan web tabanlı bir arayüzdür.

Hata Kaydı Yapmadan Önce

Bir hata kaydı yapmadan önce problemin gerçekten bir hata olduğundan emin olmamız gerekir. Örneğin, “Yazıcım çalışmıyor?” diyerek bir hata girmeden önce yazıcınızın kartuşunun dolu olduğuna ve kablolarının doğru takıldığına emin olduktan sonra sisteminizin güncel olduğunu kontrol edin. Sisteminizde güncellemediğiniz paket varsa onları güncelledikten sonra, yaşadığınız sorunun tekrarlanıp tekrarlanmadığına bakın.
Yaşadığınız sorunun hata olduğundan emin olduktan sonra hata girmeye hazırsınız demektir. Hatanızı girmeden önce aynı hatayla ilgili daha önce hata girişi olmadığından da mutlaka emin olmalısınız.
Hataları doğru şekilde anlayabilmek ve kısa zamanda çözebilmek için ek dosyalar geliştiriciler için önemlidir. Hatanızın geliştiriciler tarafından doğru anlaşılması ve en kısa sürede çözülebilmesi için, sorun yaşadığınız uygulamanın verdiği hatayı geliştiricilere bildirmeniz gerekmektedir.
Programlarda yaşanan hatalar için, Konsol’a girerek programismi –debug (Ör: pidgin –debug) çıktısını rapora ekleyin.
Sistem açılışındaki hatalar için, Eğer sisteminiz konsol çıktıları vererek açılmıyorsa konsol ekranında yazan çıktılardan son birkaç satırını rapora ekleyin.

Hata Kaydı Girme

Pardus Anka Hata Takip Sistemine giriş yaptıktan sonra Yeni görev ekle seçeneğine tıklıyoruz. Karşımıza çıkan ekranda kaydımız ile ilgili detayları doldurmamız gerekiyor.
  • Görev Türü: Hata kaydında bulunmak istiyorsanız Hata Bildirimi, yeni paket isteği ya da farklı önerileriniz için İstek / Öneri seçeneğini kullanmanız gerekiyor.
  • Kategori: Aldığınız hataya uygun olan seçeneği bu alandan seçiyorsunuz.
  • Özet: Yaşadığınız problemi düzgün bir şekilde buraya özetleyebilirsiniz.
Kötü Örnek: KDE çöktü.
İyi Örnek: Dolphin uygulamasını açtığımda eğer dizin içerisinde çok fazla dosya varsa KDE çöküyor.
  • Ayrıntılar: Özette yazdığınız açıklamanın daha ayrıntılı ve hatada yaşadığınız sorunları detaylı bir şekilde anlatabilirsiniz.
Kötü Örnek: KDE çöktü. Hep böyle oluyor  .
İyi Örnek: Dolphin uygulamasını açtığımda eğer dizin içerisinde çok fazla dosya varsa, Dolphin uygulaması dosyaları görüntüleyemiyor ve donuyor. Bir süre sonra KDE çöküyor.
Uygun ve düzgün bir şekilde hata kaydı bilgilerinizi doldurduktan sonra kaydınızı geliştiricilere göndermeye hazırsınız demektir. Ekranın sağ üst kısmında bulunan Bu Görevi Ekle seçeneğini kullanarak kaydınızı başlatabilirsiniz.
Artık hata kaydınız oluştu, seçmiş olduğunuz bileşenden görevli geliştiriciler hatanızı inceledikten sonra sizlere çözüm yolu sunmak için çalışacaktır.

0 yorum: